Slide background

رفع خطا Defer parsing of JavaScript در Gtmetrix وردپرس

در این آموزش قصد داریم تا نحوه رفع خطا Defer parsing of JavaScript در وردپرس را به شما کاربران عزیز توضیح بدهیم ، اگر شما در حال تست سرعت سایت خود هستید ، احتمالا با این خطا مواجه شده اید ، رفع این مشکل تاثیر بسیار زیادی در سرعت سایت شما خواهد داشت ، بنابراین لطفا ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا در کمترین زمان بتوانید این مشکل را رفع نمایید.

چگونگی رفع خطا Defer parsing of JavaScript در وردپرس

علت ایجاد خطا Defer parsing of JavaScript در Gtmetrix :

به منظور بارگذاری یک صفحه ، مرورگر باید تمام جاوا اسکریپت ها را تجزیه و تحلیل کند و به همین دلیل ممکن است انجام این تجزیه و تحلیل نیاز به زمان زیادی داشته باشد و تا زمان پایان آن صفحه به کاربر نمایش داده نخواهد شد ، برای جلوگیری از این مورد باید جاوا اسکریپت ها را به حداقل رساند تا رندر صفحه سریع تر انجام شود ، همچنین به تعویق انداختن یکی از بهترین روش ها برای افزایش سرعت وب سایت می باشد.

بر اساس تست سال ۲۰۱۱ گوگل ، که روی تلفن های همراه مدرن انجام دادند متوجه شدند ، هر کیلوبایت جاوا اسکریپت اضافی حدود ۱ms زمان تجزیه و تحلیل به کل زمان لود صفحه اضافه می کند ، بنابراین ۱۰۰KB جاوا اسکریپت موجود بار صفحه اولیه ۱۰۰MS به زمان لود صفحه برای کاربران اضافه می کند ، از آنجایی که جاوا اسکریپت در هر صفحه باید تجزیه و تحلیل شود ، این تاخیر در تمام صفحات ایجاد خواهد شد.

نحوه رفع این خطا در وردپرس :

از آنجایی برای لود صفحه کد ها به ترتیب از بالا ( HEAD ) به پایین رندر می شوند بنابراین برای به تعویق انداختن رندر جاوا اسکریپت ها می توان آنها را به انتهای کد ها اضافه کرد ، کافیست کد های جاوا شما( تگ <script> ) در فوتر ( قبل از </body> قرار گیرند تا ابتدا متن ها و CSS ها لود شود و سپس جاوا اسکریپت ها.

هرچند برخی از وب سایت ها نیاز دارند تا جاوا را در ابتدا کد ها قرار دهند ، اما با انجام این تغییر بسیاری از سایت ها با سرعت بیشتری بارگذاری خواهند شد.

اگر وب سایت شما استاتیک می باشد ، کافیست با ورود به مدیریت هاست خود ، صفحه مورد نظر را ویرایش کرده و کد های جاوا را قبل از اتمام تگ </body> قرار دهید.

اگر شما از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می کنید ، بهترین پیشنهاد ما استفاده از افزونه WP Deferred JavaScripts می باشد ، این افزونه کاملا خودکار و بدون نیاز به هیچ پیکربندی می تواند تا با به تعویق انداختن رندر جاوا اسکریپت ها ، خطا Defer parsing of JavaScript را برای وردپرس شما رفع کند.

همچنین پس از نصب این افزونه در پیشخوان وردپرس در قسمت تنظیمات –> WP Deferred Javascripts می توانید جاوا و url های که تمایل ندارید defer شوند را وارد این قسمت کنید.

روش دیگر نیز نصب افزونه Speed Booster Pack می باشد ، پس از فعال سازی آن می توانید از قسمت تنظیمات آن گزینه Defer parsing of javascript files را علامت بزنید :

روش های دیگر مانند قرار دادن کد در فایل functions.php نیز وجود دارد ، اما به دلیل احتمال بالا دریافت خطا آن را در این آموزش قرار نمی دهیم.

گفتگوی آنلاین< ارسال تیکت
گفتگوی آنلاین< ۰۲۱۹۱۳۰۲۰۱۹
گفتگوی آنلاین< گفتگوی آنلاین

۷ روز هفته ، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم