ما در این مقاله اموزشی میخواهیم به شما نحوه ی مشاهده میزان مصرف سی پی یو در هاست سی پنل را اموزش دهیم . در سرویس های هاست اشتراکی برای هر وب سایت منابع خاصی در نظر گرفته می شود که این منابع میزان خاصی از پردازنده یا cpu , حافظه یا RAM , هارد دیسک یا hard disk و تعداد پردازش های همزمان بر روی ان وب سایت می باشد .

 

که زمانی که هر کدام از این ها به حداکثر برسد سایت کاربران به کندی لود میشود و خطای 508 و یا Error 508 resource limit is reached مشاهده خواهید نمود , همانند تصویر روبه رو .

مشاهده میزان مصرف سی پی یو در هاست سی پنل

همچنین شما میتوانید از طریق کنترل پنل هاست خود با استفاده از گزینه cpu and concurrent usage شما میتوانید که منابع مصرفی خود را به طور دقیق و به صورت نمودار گرافیکی مشاهده نمایید .

جهت دسترسی به این بخش ابتدا :

1- وارد هاست سی پنل خود شوید .

2- از قسمت metrics گزینه ی cpu and councurrent connnecyion usage را انتخاب نمایید .

مشاهده میزان مصرف سی پی یو در هاست سی پنل

3- سپس بر روی [Details] در صفحه Resource usage overview کلیک نمایید تا اینکه برای شما جزئیات مصرف همراه با نمودار گرافیکی برای شما باز شود .

4-حال در این مرحله شما میزان مصرف سایت را به همراه جزئیات به شما نمایش داد خواهد شد .

مشاهده میزان مصرف سی پی یو در هاست سی پنل

 

در ادامه ما در مورد هر کدام از این گزینه ها توضیحاتی خواهیم داد پس با همراه باشید .

CPU Usage

این قسمت مربوط می شود به حداکثر مصرف منابع cpu که اگر از این منبع بیش از حد استفاده شود سرور دچار اختلال و کندی می شود که موضوع بسیار مهم بوده و باید به ان توجه کرد .

Input/output usage

محدودیت io توان عملیاتی کاربران را کنترل می کند که بر حسب kb/s محاسبه می شود . زمانی که بیش از حد از این منبع استفاده شود , کار ها با کندی انجام شده یا اینکه متوقف خواهند شد زیرا io یکی از منابع کمیاب در هاست اشتراکی  می باشد .

Entry processes

کنترل پردازش های ورودی در این قسمت می باشد . برخی از اسکریپت های وب بهترین راه برای فهم این نوع از محدودیت ها است که میتوانند به صورت همزمان توسط بازدیدکنندگان وب سایت ها اجرا شوند این محدودیت بدین منظور مهم می باشد که از عدم عملکرد صحیح وب سرور اپاچی جلوگیری می نماید .

Processes

این قسمت تعداد پردازش های سایت را محدود می کند , زمانی که این تعداد به حداکثر میزان تعریف شده رسید پروسس جدیدی قابل اجرا نخواهد بود تا اینکه یکی از پروسس ها به اتمام برسد .این موضوع میتواند که از حملات DDos جلوگیری نماید

Faults

این قسمت تعداد virtual Ram و entry processes نادرست می باشد که توسط سیستم ثبت شده است .

کاربران میتوانند از این قسمت وضعیت منابع مصرفی خود را بررسی نمایند زمانی که سایتشان با مشکل کندی سرعت  مواجه شد و در صورتیکه حداکثر منابع فعلی را دارند میتوانند سرویس هاست خود را به پلن های بالاتر با منابع قابل استفاده ی بیشتر ارتقا دهند تا مشکل انها رفع گردد .

اموزش مشاهده میزان مصرف سی پی یو در هاست سی پنل را هم به اتمام رساندیم شما میتوانید در لینک رو به رو اموزش های دیگر پارس وب هاست را مشاهده نمایید

دسته بندی شده در: