در این مقاله میخواهیم در مورد آموزش Redirect کردن آدرس در هاست cPanel بپردازیم عملیات ریدایرکت کردن باعث میشود , زمانی که ادرسی در مرورگرتان وارد شود به صورت خودکار به ادرس یک سایت یا صفحه دیگر منتقل شود و محتوای سایت یا صفحه مقصد دیده شود .

برای انجام ریدایرکت کردن دامنه , قبل از انجام فرایند حتما باید دامنه مورد نظر در هاست لینوکس پارک شده باشد .

همچنین برای ریدایرکت ساب دامین باید ساب دامین در هاست ایجاد شده باشد .

برای شروع ریدایرکت کردن وارد هاست سی پنل خود شده  سپس :

1- وارد قسمت domains شده روی گزینه redirects کلیک کرده .

آموزش Redirect کردن آدرس درهاست cPanel

دو نوع redirect در قسمت type میتوان انجام داد . همچنین ریدایرکت در سئوی سایت شما تاثیر گذار خواهد بود .

زمانی که میخواهید ریدایرکت فقط برای مدتی کوتاه روی این ادرس اعمال شود می بایست temporay 320 و در غیر این صورت گزینه permanent 301 را انتخاب نمایید .

permanent 301 : صفحه به صورت ثابت می باشد , در این نوع انتقال به طوری که تمام امتیازات بازدید های ورودی به نفع وب سایت هدف محاسبه خواهد شد .

temporary 302 : صفحه به صورت موقت می باشد , در این نوع انتقال و تمامی امتیازات و بازدید های ورودی به نفع وب سایت اصلی که در ان عملیات تنظیم redirect صورت میگیرد خواهد بود .

(https)?://(www?:  در این فیلد نام دامنه یا زیر دامنه خود را انتخاب کنید .

redirect to : شما در این فیلد ادرس وب سایتی که میخواهید به ان انتقال یابید را با http://  وارد نمایید .

در قسمت www.redirectin گزینه redirect with or wihout www را انتخاب نمایید .

سپس بر روی دکمه add کلیک نمایید تا اینکه تنظیمات اعمال شود .

آموزش Redirect کردن آدرس درهاست cPanel

wild card redirect چیست ؟

به فرض مثال شما برای دامنه domain.com یک ریدایرکت تنظیم کرده اید و این دامنه را به domain.ir ریدایرکت نموده اید . در این حالت اگر شخصی بخواهد ادرس domain.com/contact را وارد کند , به دامنه ی جدید هدایت شده و ادرس domain.ir برایش به نمایش در خواهد امد .

اگر میخواهید که کاربر در عین هدایت شدن به مسیر جدید , ادرس درخواستی خود را ازدست ندهد , کافیست گزینه wild card redirect را فعال نماید در این حالت زمانی که کاربر ادرس domain.com/contact را وارد نماید به ادرس domain.ir/contact  هدایت خواهد شد .

امیدوارم از آموزش Redirect کردن آدرس درهاست cPanel لذت برده باشید , شما میتوانید در لینک رو به رو آموزش های دیگر پارس وب هاست را مشاهده نمایید .

دسته بندی شده در: