Slide background

میزبانی وب چیست؟

میزبانی وب چیست؟Reviewed by Admin on Nov 21Rating:

به نام خدا
با آموزش دیگری از پارس وب هاست در خدمت شما بزرگوارن هستیم
در این آموزش به مبحث لینوکس چیست؟ پرداخت خواهیم کرد

برای راه اندازی یک سایت در اینترنت شما به یک سرویس میزبانی وب که در اصطلاح هاست (host) نیز خوانده می شود نیاز است.

در واقع فضای میزبانی مکانی فیزیکی بر روی یک سرور است که به اینترنت متصل شده و به وسیله ی آن می توان از تمامی نقاط جهان به فایلهایی که بر روی آن فضا قرار دارد (در صورتی که فایل عمومی باشد) دسترسی پیدا نمود. میزان این فضا بستگی به حجم فایلهایی دارد که قرار است بر روی آن قرار گیرد.
هاست و میزبانی وب به صورتهای مختلفی همچون سروراختصاصی، سرور مجازی، هاست اشتراکی و … وجود دارد که هاست اشتراکی و سرور مجازی خود در حقیقت زیرمجموعه هایی از سرور اختصاصی می باشند.
اگر شما تصمیم به راه اندازی یک وبسایت دارید برای تهیه ی سرویس میزبانی وب خود باید به یکی از شرکت خدمات هاستینگ (معمولا وبسایت این شرکت ها) مراجعه کرده و یک سرویس میزبانی وب سفارش دهید، قیمت خرید هاست بستگی به مواردی مانند میزان فضا، میزان پهنای باند و امکانات دیگری همچون تعداد ایمیل، تعداد دیتابیس، ساب دومین، پارک دومین و همچنین میزان کیفیت پشتیبانی آن شرکتی که شما این سرویس را از آن خرید می کنید دارد.
دسترسی به فضای میزبانی وب اغلب از طریق اتصال دامنه صورت می گیرد اما باید در نظر داشت که سرویس هاست و دامنه دو سرویس جدا از یکدیگر هستند و مکمل یکدیگر می باشند.

موفق باشید

پارس وب هاست

گفتگوی آنلاین< ارسال تیکت
گفتگوی آنلاین< ۰۲۱۹۱۳۰۲۰۱۹
گفتگوی آنلاین< گفتگوی آنلاین

۷ روز هفته ، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم