Slide background

آموزش پاک کردن کش مرورگر فایرفاکس

آموزش پاک کردن کش مرورگر فایرفاکسReviewed by Admin on Aug 5Rating:

آموزش پاک کردن کش مرورگر فایرفاکس

آموزش پاک کردن کش مرورگر فایرفاکس

آموزش پاک کردن کش مرورگر فایرفاکس

به مکانی که فایل های پر استفاده در اینترنت در آن ذخیره می شود تا سرعت بارگزاری افزایش یابد، حافضه cache می گوییم. هر بار که مرورگر شما یک صفحه (مثلا یک سایت) را لود می کند، تمامی فایل هایی که در آن صفحه وجود دارند دانلود می شود؛ این دسته از فایل ها، فایل های Html، CSS، تصاویر و… را شامل می شود.کَش‌های (Caches) مرورگر یا به اصطلاح Temporary Internet Files به معنای “فایل‌های موقت اینترنتی”، فایل‌های موقتی‌ای که درواقع کپی‌هایی از فایل‌های مرورشده قبلی مانند تصاویر هستند و در مرور سریع‌تر اینترنت به کاربر کمک می‌کنند. برای مثال، کش‌های تصاویر در حین مرور یک صفحه در کامپیوتر به صورت محلی (Local) ذخیره می‌شوند و زمانی که کاربر قصد مرور همان صفحه با همان تصاویر (یا یک صفحه دیگر با همان تصویر) را دارد، مرورگر فایل کش مربوط به آن تصویر را با استفاده از الگوریتم‌های مقایساتی پیدا کرده سپس به کاربر نشان می‌دهد. در این حالت، تصویری که بار قبل مشاهده شده است، برای بار دوم بارگیری (Download) نخواهد شد و بدین ترتیب سرعت مرور صفحات وب به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد.

برای پاک کردن کش,مروگر خود را باز نمائید,حالا از سمت راست بر روی ۳ خط کلیک نمائید.

در منو باز شده برای شما بر روی History کلیک نمائید.

مجدد در صحفه باز شده بر روی Clear Recent History کلیک نمائید.(همچنین با فشردن ctrl+shift+delete میتوانید به صورت میانبر به این پنجره دسترسی پیدا کنید)

حال پنجره ای دیگر برای شما به نمایش در آمده هست,در قسمت Time range to clear شما میتوانید مقدار بازه زمان که کش ذخیره شده را انتخاب کنید,برای پاک کردن تمام کش گزینه Everything انتخاب نمائید.

در آخرین مرحله از پاک کردن کش مروگر شما باید جزئیات کش خود را انتخاب کنید ,در صورتی گه جزئیات مثل مثال بالا باز نشده با کلیک بر روی Details توضیحات برای شما به نمایش خواهد درآمد.در قسمت Details، گزینه Cache را انتخاب کنید و در آخر با کلیک کردن بر روی Clear Now کش های شما پاک میشود.

امیدوارم این آموزش از سری آموزش های پارس وب هاست مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

هاست,هاست میزبانی,نمایندگی هاست,ریسلر هاست,سرور مجازی,سرور اختصاصی,خرید سرور مجازی,خرید سرور اختصاصی,هاست بکاپ,نمایندگی هاست دایرکت ادمین,نمایندگی هاست سی پنل,خرید سرور اختصاصی هتزنر آلمان

گفتگوی آنلاین< ارسال تیکت
گفتگوی آنلاین< ۰۲۱۹۱۳۰۲۰۱۹
گفتگوی آنلاین< گفتگوی آنلاین

۷ روز هفته ، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم